Protestera mot Kinas behandling av djur

Protestera mot Kinas behandling av djur

I skuggan av Kinas OS-förberedelser lider landets djur. Grymheterna är extrema. Hundar flås levande, katter massavrättas och björnar instängda i trånga burar tappas på galla genom ett rör ur ett öppet sår i magen.

Kina är världens största producent av kött och päls. Uppskattningsvis dödas 16 miljoner hundar och 4 miljoner katter varje år i kött och pälsindustrin. Och för att inte lämna märken i pälsen stryps katter långsamt och hundar flås levande.

Protesten syftar till att få ett stopp på Kinas grymma behandling av djur. Det finns för närvarande inga lagar i Kina som skyddar djuren utan bara lokala föreskrifter och förordningar och det räcker inte. Det är till exempel helt lagligt att stänga in djur i burar, slå dem medvetslösa och flå dem levande. Genom att skicka e-post till Kinas ambassad hoppas vi på att kunna påverka dem att införa lagar som förbättrar djurskyddet, samt få ett stopp för grymheterna som djuren utsätts för.


Skicka protestmejl till Kinas ambassad.

Öppna länken ovan och fyll i dina namnuppgifter, tryck på skicka och du deltar i protesten! Sidan ägs av Djurskyddet Sverige.


Kommentarer
Postat av: Leeniz

Jag vet det är hemskt, hela våran klass har protesterat mot det. Känns endå piss att inte kunna göra mera

2008-08-13 @ 22:44:34
Postat av: Nathalie

Ja!

Jag vill så gärna hjälpa, men jag vet inte vad jag ska göra. Ja har skrivit på protestlistan och jag dissar totalt OS, och det hoppas jag att det är fler som gör! Om det finns mer jag kan göra i dagsläget så gör jag det mer än gärna!

2008-08-14 @ 14:57:00
URL: http://projectnathalie.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0