Stress inför skolstarten

Sitter valpvakt, näst sista dagen. Ska bli hur skönt som helst när jag är klar här borta. Bara idag och morgondagen kvar. Har tröttat något offantligt på det här "jobbet". Igår var lillebror Elias med, så då var det lite roligt iaf. Men jag hatar att sitta här själv och tråka. Även om det är slappt. Skulle nog vara bättre att vara hemma med mina egna hundar. Så många timmar som jag har spenderat här för så lite pengar. Det gör jag inte om kan jag tala om. Valparna har äntligen blivit söta, det är ett plus. Nu är de tillräckligt stora för att till mesta delen klara sig själva. Nu flyttar jag de bara från valplådan ut till valphagen så får de klara sig själv och busa med varandra.

Skolan börjar på söndag. Det känns lte stresigt sådär. Känns inte som att jag kommer hinna göra så mycket. Imorgon kommer jag sitta valpvakt, och det positiva är att jag kommer ha sällskap av Yvonne och hennes dotter. Efter det ska jag träffa Nathalie (har vi några egentliga planer för kvällen?). Mamma och Roger åker iväg på kryssning imorgon och kommer hem på lördag. Det kommer vara skönt att kunna slappna av hemma, inte ofta  man kan göra det, nästintill aldrig. På lördag går mina planer till himmelska hundar! Vara där ett tag med Muscot. Sen kommer jag förmodligen att packa det jag ska ha med mig (fast det kanske jag borde börja med redan nu?). Och på söndag kommer pappa över vid nio-tiden så ska vi packa in allting i bilen och sedan åka.
Det är inte långt kvar nu!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0