Update

Dags för en uppdatering om de obloggade dagarna.

Söndag
Som sagt så var vi och tittade på Batman - The dark knight. Grymt bra film, den rekommenderar jag verkligen. Det jag inte gillade var den nya Rachel. Usel skådis, verkligen. Henne har jag aldrig tyckt om. Hon passade inte in i den rollen. Det förstörde verkligen mycket av filmen. Så med det sagt så gillade jag verkligen slutet.
Det som verkligen förvånade mig var att Heath Ledger spelade Jokern. Det hade jag ingen aning om. Hur han fick den rollen är för mig ett mysterium. Om man tittar på hans föregående roller så var de inte ens i närheten av denna roll. Men han passade verkligen i rollen. Det är synd att han inte kan fortsätta i dem banorna, för det passade honom verkligen att spela så galen.

Mötte sedan Nathalie som var med Stefan utanför. De satt i den fulaste bil som världen någonsin skådat - Stefans.
Sen åkte vi hem, till världens jävla flygmyresvärm. Ni som känner mig vet att jag har världens myrfobi. Det värsta gud har gjort är att låta dem få vingar. Det kryllade av dem och helst av allt så ville de krypa runt på biltaken. Heldre där, än på mig. Jag kommer ihåg förra året, under pride, alltså samma tid som det här året. Då var det mycket värre. De var överallt, vart vi än gick. Inte ens på bussen kunde vi fly undan dessa mardrömmar. Ni kan ju förstå min panik! Tur att det ä äver nu, nu dröjer det i alla fall ett år tills nästa svärm. Jag längtar INTE.



Måndag
Ringde Simon som fick följa med mig på jobbet. Efter mycket problem för honom att ta rätt buss så mötte han äntligen upp oss i skogen. Efter en långpromenad med klagomål om vi var framme snart så tyckte Simon att det var hur skönt som helst att äntligen vara klara. Han behövde handla så vi drog till ICA och efter det visade han mig sin nya lägenhet. Helt okej lägenhet, lite skitigt bara. Men det kan man väl förvänta sig av en ungkarl? Så där satt jag hela kvällen. Framför TVn hos Simon med chips och saft. Hur lugnt som helst. Fest där, innan sommaren är slut, hoppas jag.

Tisdag
Ja, i tisdags drog jag ner till centrum för att hämta ut ett efterlängtat paket från Nelly.com. Kunde inte hålla mig borta från rean i helgen. Klickade hem: Underkläder, en tunika, strumpbyxor och en sjal. Blev nöjd med tunikan, strumpbyxorna och Friis&CO trosorna jag beställde. Men sjalen, Dolce & Gabbana BHn och ett par rosa hotpants jag beställde kunde jag ha varit utan. Men de får väl ligga längst inne i garderoben och skräpa. Om inte någon är intresserad av de vill säga? ;)

Onsdag
Nathalie ringde och frågade mig om jag ville följa med till Kista när hon skulle klippa och färga hennes hår. Fick vänta i en och en halv timme i bilen med Nikita, Muscot och Domino. Så kan det gå när man har lovat att vara hundvakt under processen. Jag tog ut hundarna lite ibland, annars satt jag och läste skvallertidningar som Nathalie hade tagit med sig.
Håret blev fint ( tro mig Natta ;) ).
När hon kom tillbaka frågade hon mig om jag hade sett pomeranian hunden som låg en bit bort. Jag följde med och fick se ett tovigt knytte som inte alls såg ut att må bra. Med en stolt matte som bara log åt att vi visade dem uppmärksamhet. Hela den dagen hade jag sådan ångest över att jag inte gjorde någonting åt den stackars hunden. Jag gjorde till och med upp en plan i mitt huvud vad jag skulle göra med den. Hur jag tog med mig den, badade, borstade, klippte klorna för att sedan hitta ett bra hem åt stackarn. Men jag förstår att det inte alls skulle vara så lätt. Men åh, sådan ångest jag har. Jag kunde ju åtminståne gett henne råd och tips. Vad som helst. Jag tycker synd om hunden, den var verkligen fin (om man bortser från den misskötta pälsen).

Vi åkte till Bålsta för att sedan åka hem igen, ganska sent. Vi hade ett givande samtal om en kille på tåget som sedan fortsatte när vi kom hem. En kille som gått bakom ryggen, ljugit för oss båda och gjort en massa skit, detaljer är inte nödvändigt. Så jag ringde upp honom från hemtelefonen, med Nathalie kvar i mobilen. Vi körde på högtalare och frågade ut honom om allting. Efter nästan en hel natts tjafs så la vi på och jag fick äntligen sova lite. Det var verkligen skönt att ställa honom mot väggen.

Torsdag
Trodde det var onsdag, men när jag kom på att det var torsdag så skyndade jag mig till min lägenhet. Ett av kraven för att bo där är att vara där en viss tid på torsdagar, då de kommer ut och kollar så att allt står rätt till. Väl där väntade jag, väntade och väntade lite till. De kom aldrig. precis som veckan innan. Så jag gick och hämtade ut ett paket som hade kommit dagen innan. Det var ett par skor som jag budat hem från Tradera. Tyvärr var de för stora "/. Så om någon med storlek 41 skulle läsa det här så är det bara att kontakta mig om du är intresserad av skorna ;) .



Blev ett jävla långt inlägg och snart kommer det ett till. Finns ju ett par dagar till som än inte har blivit bloggade. Blir nog bäst med ett inlägg till än att fylla på det här i all evighet.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0