Småhundsägare, skärp er!

Jag börjar undra vad det är med alla småhundsägare. Många verkar tycka att det är okej att ha sina hundar lösa, fast de springer fram till andra människor och hundar. Inte ber de om ursäkt heller. Som nu när jag var ute med Muscot, så kommer en lite valp skällande och springer fram till honom. Ägarna tittar knappt på hunden och fortsätter gå. Strax därefter kommer deras vuxna hund av samma ras framlunkande. Fortfarande ingen reaktion från ägarna. Det är inte första gången heller. Ingen småhundsägare har någonsin frågat mig om hundarna får hälsa, de släpper bara fram sina hundar och antar att det är okej. Inte bara när jag har varit ute med Muscot har det hänt, utan även ett par gånger med Nikita. Folk som bara struntar i att deras småhundar springer lösa fram till mina hundar. Då Nikita har problem med hundmöten så tycker jag verkligen inte att det är okej. Är det så svårt att öppna munnen och fråga om det är okej? Om folk frågar så är det oftast okej för mig. Mina hundar får gärna hälsa på andra hundar, om det sker på mina och mina hundars villkor.
När det kommer till ägare med medel och stora hundar så frågar de alltid om det är okej. Det tycker jag om, så ska det vara!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0