APUn

Tänkte ta lite tid åt att skriva av mig om APUn.

Två veckor av APU har jag kämpat mig igenom. Börjar verkligen bli segt. Ska bli skönt att komma tillbaka till skolan, helt klart. Fast det har ändå varit lite skönt att vara hemma. Det är skönt att kunna spendera tid med båda mina hundar. Sen är det också skönt att slippa min härliga hatklubb på Säbyholm. Fast det är ändå skönare på Säbyholm. Hemmifrån, stor satsning på hundar och alla sköna människor!
APUn har jag faktiskt tröttnat på nu, händer inte direkt någonting spännande om dagarna. En vecka kvar att genomlida, sen är det äntligen över, för den här gången. Finns inte så mycket att göra om dagarna. Tråkigast är det när vi är ute och går med hundarna, speciellt småhundarna som alltid springer omkring och trasslar in sig. De stora hundarna kan i alla fall gå ordentligt. Ja, de flesta åtminståne. Annars är det helt okej uppgifter, som städning, hämta post och slänga sopor. Rökpauser har vi fortfarande gott om på eftermiddagarna när vi städar båsen och väntar på att alla hundar ska bli hämtade. Så ser mina dagar ut. Enformiga och tråkiga.

Har väl gjort ett par småtabbar, men inga stora direkt: Lite bullar som har blivit uppätna och en tjej som fått vatten från en vattenskål över sig.
Kan alla rutiner nu, så det mesta flyter på rätt bra Kan alla hundars namn numera och de allra flestas koppel, så utgången går mycket snabbare nu än i början. Dessutom är det skönt att veta när folk kommer och hämtar sina hundar och jag ska hämta dem.

Jag vet inte om de hatar mig eller om det var ett test, men jag fick gå med fem stora hanhundar efter ett gång tikar, varav ena höglöper. En härlig promenad i skogen över stockar, sten och berg. Behöver jag säga att jag inte tänker gå med på det igen?


Lite osammanhängande inlägg sådär. Men nu förstår ni i alla fall lite hur mina dagar ser ut. Tänkte jag skulle ta och uppdater er om hur min fritid har varit också. Förhoppningsvis blir det imorgon. Nu har jag inte tid. Måste verkligen sova. Ska vara hos tandläkaren 07:45 på medborgarplatsen. Jag som är sugen på en skön sovmorgon imorgon. Fan..

Godnatt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0